Training:
Communicatieve Vaardigheden

Verbeter de communicatie en de samenwerking binnen je team

Training: Communicatieve Vaardigheden

Deelnemers leren:

  • Inzicht verwerven in de communicatieprocessen in een team.
  • Klanttevredenheid te bevorderen.
  • De samenwerking in een team en tussen medewerkers onderling te verbeteren.

4194 deelnemers beoordelen onze trainingen in 2022 met een 8,4

Dit kunnen de deelnemers na afloop:

Kennis
Na afloop van de training hebben deelnemers inzicht in:

  • Het communicatiemodel: Welk gedrag wordt door welk gedrag opgeroepen; Hoe is gedrag te beïnvloeden
  • Eigen manieren van communiceren
  • Communicatieprocessen in een team

Vaardigheid
Deelnemers kunnen na afloop van de training:

  • Klanttevredenheid bevorderen
  • Omgaan met verschillende soorten klanten
  • De samenwerking in een team en tussen medewerkers onderling verbeteren
  • Grenzen stellen

De inhoud van de training bestaat uit:

Tijdens de training Communicatieve Vaardigheden komen de volgende onderdelen aan bod:

  • Inleiding op communicatie
  • Klantvriendelijk, klant- en servicegericht werken, zowel intern als extern
  • Communicatiemodel:
    • Welk gedrag wordt door welk gedrag opgeroepen
    • Hoe is gedrag te beïnvloeden
    • Zelftest: Hoe stel jij je in op communicatie
  • Gespreksvaardigheden, de ‘Gouden Regels’
  • Verbale en non verbale communicatie
  • Soorten vragen en manier van vragen stellen
  • Eigen houding en grenzen stellen
  • Omgaan met verschillende soorten klanten
  • Samenwerking
  • Oefenen van praktijksimulaties met acteur

Deze training is voor:

Werken je medewerkers niet goed met elkaar samen? Wil je dat medewerkers meer klantgericht werken? Met een training ‘gespreksvaardigheden en communicatie’ verbetert de klanttevredenheid en de samenwerking in je team.

Wij gebruiken de volgende leermethode:

De training Communicatieve Vaardigheden is een combinatie van theorie en praktijk.

Voor deze training zetten we onze LOTS-methode in:

Learning On The Spot – LOTS – is een interactieve en drempelverlagende trainingsvorm met acteur, waarbij de interactie in het hier en nu centraal staat. Uniek in zijn soort, want wij zijn de enigen die deze methode gebruiken. Sterker nog, we hebben ‘m zelf ontwikkeld. Bij LOTS is de acteur onderdeel van de groep, wat zorgt voor echte interactie. Deelnemers blijven daardoor dicht bij zichzelf. LOTS verhoogt het plezier in trainen én vergroot het leerrendement aangetoond aanzienlijk.

Onze trainingen zijn altijd volledig op maat:

Iedere organisatie en iedere medewerker is uniek. Daarom zijn al onze trainingen afgestemd op specifieke ontwikkelvragen van onze klanten. Ook die van jou. We luisteren naar jouw ontwikkelvraag en komen met een antwoord op maat.

Tijdsduur:

Het programma voor de training is altijd op maat. We stemmen de lengte van de training af op de ontwikkelbehoefte van jouw medewerkers. Meestal bestaat de training Communicatieve Vaardigheden uit twee dagdelen, inclusief een follow-up bijeenkomst.

STAP-budget:

Voor al onze trainingen en cursussen is het STAP-budget te gebruiken.

Zo doen we dat

Werkwijze

De Training:
Communicatieve Vaardigheden is precies afgestemd op de ontwikkelbehoefte van deelnemers en/of situaties die spelen binnen jouw organisatie. Zo versterken wij jouw medewerkers in hun ontwikkeling.

Persoonlijk

Onze trainers stemmen een training af op individuele leerwensen. Dat maakt de inhoud persoonlijk. Door in te gaan op de ervaringen van deelnemers, voelen zij dat het echt over hen gaat.

Direct toepasbaar in de praktijk

Dat wat je in onze trainingen leert, kun je de volgende dag gelijk toepassen. Leren door doen staat bij ons centraal. Net als zelf ervaren en praktisch aan de slag gaan.

Learning by doing

Na de training krijgen deelnemers een opdracht mee. Vervolgens volgt een follow-up bijeenkomst. Wat blijkt? 80% past nieuwe vaardigheden ook na langere tijd nog altijd toe.

Wat zeggen anderen over ons?

Testimonials

‘Maar liefst 91% van de deelnemers beveelt onze trainingen aan bij anderen. Daar zijn we natuurlijk enorm blij mee. Hier lees je een aantal van hun ervaringen.’

Benieuwd wat we voor jouw medewerkers kunnen betekenen? We geven je graag vrijblijvend advies.

in company training advies 1

Versterk de ontwikkeling van jouw medewerkers

Vrijblijvend advies op maat

We geven je heel graag vrijblijvend advies of meer informatie over de Training:
Communicatieve Vaardigheden. Laat je gegevens achter en we nemen binnen één werkdag contact met je op.

DLP CTA Form