Training:
Klantgerichtheid

Verbeter je klantgerichte houding en klantgerichte benadering

Training: Klantgerichtheid

Deelnemers leren:

  • Wat gastvrijheid inhoudt en hoe je de beleving van je gast beïnvloedt.
  • Nieuwe gesprekstechnieken toepassen om het gevoel van gastvrijheid bij de gast te vergroten.
  • Klantvriendelijk, klant- en servicegericht werken.
  • Omgaan met verschillende soorten klanten.

4194 deelnemers beoordelen onze trainingen in 2022 met een 8,4

Dit kunnen de deelnemers na afloop:

Na afloop van de training Klantgerichtheid hebben deelnemers hun klantgerichte attitude en klantgerichte benadering verbeterd.

Kennis

Deelnemers weten na afloop van de training:

  • Wat gastvrijheid inhoudt en hoe je de beleving van je gast beïnvloedt.
  • Wie de gast is en wat zijn/haar (verschillende) doelen, behoeften en verwachtingen zijn.
  • Wat is mijn stijl van communiceren en hoe verbreed ik mijn repertoire?

Vaardigheid

Deelnemers kunnen na afloop van de training:

  • Nieuwe gesprekstechnieken toepassen om het gevoel van gastvrijheid bij de gast te vergroten.
  • Op hun eigen handelen reflecteren.
  • Denken in oplossingen.
  • Aan de slag met de uitdagingen en spanningsvelden in de praktijk.
  • Gewenst en ongewenst gedrag bespreekbaar maken.
  • Een klantgerichte houding effectief inzetten naar de gast, het bedrijf en voor zichzelf.

De inhoud van de training bestaat uit:

Iedere medewerker ongeacht het beroep, heeft twee beroepen: je professie, maar daarnaast acteer je altijd als gastheer/-vrouw. Of je werkt als receptionist, schoonmaker, beveiliger, vrijwilliger, manager, werkt bij de overheid, in een winkel, de horeca, catering, bedrijfsleven of in de zorg… voor iedereen is gastheerschap een must!

Met gastvrijheid creëer je kansen om bewuster, slimmer en klantgerichter te werken en de aantrekkelijkheid van jouw organisatie te vergroten. Maar hoe zorg je dat gastvrijheid écht in het DNA komt van je organisatie? Gastgerichtheid is geen oplossing op papier of een aangeleerd trucje, maar een mindset die begint bij jezelf. Gastvrijheid vraagt om gedrag waarbij je je bewust bent van je omgeving, luistert naar de behoefte van de ander en aandacht hebt voor de diensten/producten die je levert.

De training Klantgerichtheid is een praktijkgerichte training waarin alle aspecten van gastvrijheid en klantgericht werken naar voren komen. Deelnemers worden zich bewust van de mogelijkheden van gastvrijheid, de eigen uitstraling en die van het team. Met voorbeelden, oefeningen en rollenspelen leren ze hoe ze een positieve beleving kunnen creëren. De verschillende werkvormen en middelen waarmee we werken maken deze training leuk, luchtig en levendig.

Deze training is voor:

Onze training Klantgerichtheid is voor iedereen die in contact staat met (interne- en externe) gasten en klanten en meer wil leren over gastvrijheid, de eigen uitstraling en die van het team.

Wij gebruiken de volgende leermethode:

De training Klantgerichtheid is een combinatie van e-learning en een praktijktraining (blended learning). Een deel van deze training bestaat uit een interactieve e-learning, waarbij de nadruk ligt op achtergrondkennis en de theoretische basis wordt gelegd. In de praktijktraining ligt de focus op verdieping en verbinding met de praktijk. Vooraf volgen de deelnemers de e-learning ‘Roos van Leary’. Hiermee krijgen ze kennis van houdingen en voorkeuren ten aanzien van communicatie. De bijbehorende zelftest ‘Roos van Leary’ dient als onderlegger en startpunt van het traject.

Ter voorbereiding op deze praktijktraining ‘Klantgerichtheid’ mogen deelnemers een persoonlijke leerwens en casus inleveren. Met deze informatie maakt de trainer het programma verder op maat.

Voor deze training zetten we onze LOTS-methode in:

Onze trainingen zijn altijd volledig op maat:

Iedere organisatie en iedere medewerker is uniek. Daarom zijn al onze trainingen afgestemd op specifieke ontwikkelvragen van onze klanten. Ook die van jou. We luisteren naar jouw ontwikkelvraag en komen met een antwoord op maat.

Tijdsduur:

Het programma voor de training is altijd op maat. We stemmen de lengte van de training af op de ontwikkelbehoefte van jouw medewerkers. Meestal bestaat de training Klantgerichtheid uit twee dagdelen en een mogelijke follow-up bijeenkomst.

STAP-budget:

Voor al onze trainingen en cursussen is het STAP-budget te gebruiken.

Zo doen we dat

Werkwijze

De Training:
Klantgerichtheid is precies afgestemd op de ontwikkelbehoefte van deelnemers en/of situaties die spelen binnen jouw organisatie. Zo versterken wij jouw medewerkers in hun ontwikkeling.

Persoonlijk

Onze trainers stemmen een training af op individuele leerwensen. Dat maakt de inhoud persoonlijk. Door in te gaan op de ervaringen van deelnemers, voelen zij dat het echt over hen gaat.

Direct toepasbaar in de praktijk

Dat wat je in onze trainingen leert, kun je de volgende dag gelijk toepassen. Leren door doen staat bij ons centraal. Net als zelf ervaren en praktisch aan de slag gaan.

Learning by doing

Na de training krijgen deelnemers een opdracht mee. Vervolgens volgt een follow-up bijeenkomst. Wat blijkt? 80% past nieuwe vaardigheden ook na langere tijd nog altijd toe.

Wat zeggen anderen over ons?

Testimonials

‘Maar liefst 91% van de deelnemers beveelt onze trainingen aan bij anderen. Daar zijn we natuurlijk enorm blij mee. Hier lees je een aantal van hun ervaringen.’

Benieuwd wat we voor jouw medewerkers kunnen betekenen? We geven je graag vrijblijvend advies.

in company training advies 1

Versterk de ontwikkeling van jouw medewerkers

Vrijblijvend advies op maat

We geven je heel graag vrijblijvend advies of meer informatie over de Training:
Klantgerichtheid. Laat je gegevens achter en we nemen binnen één werkdag contact met je op.

DLP CTA Form